jak udělat správně zdravý zeleninový vývar

recepty- miso-polevkaDostaňte ze zdravé zeleniny maximum.

Zeleninový vývar používejte k vaření polévek, na podlévání jídel. Je to způsob, jak využít i zbytky ze zdravé zeleniny, které normálně končí v koši. Pochopitelně vývar dodává i mnohem lepší chuť jídlům, než voda.

Vývar nedělejte nikdy z chemicky ošetřené zeleniny.

 Do vývaru dejte umyté slupky, odřezky, kořínky a oschlé části a nezkažené zbytky zdravých zelenin. Vývar zkvalitníte přidáním namočených mořských řas, ty se dají vyvářet i dvakrát. Přidávejte pravidelně  semínka - hlavně sezamová, dýňová, lněná a slunečnicová. Významnou složkou zdravé výživy jsou i plané byliny, s vysokým obsahem látek, vyskytujících se právě jenom v těchto rostlinách. Např. kopřiva, kořeny smetanky lékařské, naťe z mrkví atd..

 Vývar vařte 15 - 45 minut. V zimních měsících spíš delší dobu, v letním období kratší. Sceďte ho přes jemný cedník. Vychladlý vývar můžete skladovat v ledničce 2 -3 dny, nejlépe v uzavřené skleněné nádobě. Vyvařenou zeleninu vyhoďte (kromě řas - můžete je sníst, nebo znovu vařit) .

 Zeleninový vývar nikdy nesolte před, ani při vyváření. Solte, až když hotový vývar přidáváte do jídla. Při osolení vody předem ze zeleniny nedostanete potřebné látky do vývaru, protože vodu nasytíte solí. Zároveň nová zelenina, kterou dáte do jídla (do vývaru), si naopak ponechá, co má a chutná lépe uvařená ve slané vodě (vývaru). Zkuste nesolit předem i masový vývar, ucítíte tu jinou chuť.


Nakupujte nyní se slevou 5% ochucovadla slinivka


pozn.: Miso polévku ze zeleninového vývaru a další zeleniny se naučte snídat, doplníte vše potřebné každé ráno. Uvidíte, zvyknete si natolik, že nebudete chtít snídat nic jiného.

 

                                   zeleninová polévka s rýží natural
 


 

Nakupte vše pro přípravu zeleniny se slevou 5%