různé druhy obilí

toto je uvedeno na pytlíku žita:-)    tomu říkám nakládačka !





Nejčastěji konzumujte samotné obilí uvařené ve vodě s mořskou solí. Budete se cítit skvěle. Všem přeji, abyste si vyčistili chuťové pohárky a poznali skutečné chutě přirozených potravin. Nikdy jsem si nemyslel, že mi potečou sliny nad talířem vařených kuliček.

Žito koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu

 

Pohanka loupaná
Kupujte spíš pohanku, která je takto růžovo-zelená. Ještě můžete vidět tmavší, spíš hnědou, ta je loupaná párou a již při tomto procesu ztratila mnoho prospěšných látek, je to zbytečné. Růžovozelená je loupaná mechanicky - nákladněji, zato v ní zůstává původní složení extra prospěšných látek. Pohanka, i když snad ani není obilí, patří mezi obolovinami na vrchol kvality. Varem u ní přijdete o nejprospěšnější látky. Nejšetrnější úprava je přes noc namočit, ráno zalít vařící vodou a nechat pár hodin v peřině, ona jenom jakoby nabobtná. Nebo ji namočenou povařte 5 minut a zase se nechá na 2 hodinky v hrnci dojít pod peřinou. Pohanka je velmi lahodná samotná, nebo s trochou orestované cibulky, nebo česneku. Samozřejmě se špetičkou mořské soli pro podtržení její chuti.




Pohanku koupíte s 5% slevou u slinivkáře



Žito ozimé

Mě osobně chutná nejvíce. Vyhovuje mi, že žito nemá pluchy - nepříjemné slupky, jako oves, nebo ječmen
. Z žitné mouky si dělám chlebík, placky jím ho pořád. Skvělé, jako všechno obilí, pro postupné dodávání energie. Žitnou, celozrnnou, jemně mletou mouku můžete používat jako doposud hladkou pšeničnou. Žito obsahuje lepek, mouka se tedy chová docela jako pšeničná, oproti třeba ječné mouce. Je mnohonásobně chutnější než pšenice, u které navíc počítejte s problémy díky úpravám odrůd pšenice. Původní odrůdy pšenice měly 2, nebo 5 zrníček na klásku. Dnešní zrůdy mají až 50 zrnek. Je s ní problém, u pšenice volte jedině dvouzrnku, nebo špaldu. Díky ceně a nevalné chuti, jsem se na ni prostě vyprdnul.




Obilí koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu




Kulatozrnná rýže - natural

Tak tahle holka, to je teprv šlágr. Říkal jsem, že nejčstěji jím žito, ale to vyhrává jen v mouce. Tato rýže je to nejlepší, co mě za poslední rok potkalo.
Sním jí tak 4-6 krát víc, než ostatních kuliček. Chutná mi pevnější i víc uvařená. Dokážu ji jíst celý den. Ráno kaši, ze zbytku udělám sushi a slídím kolem ledničky celý den. Přiznám se, někdy ty válečky sushi ani nekrájím :-). Výborná příloha k čemukoli. Je doporučovaná k očistě střev, při půstech a různých hladovkách. Skvělá je kombinace této rýže, švestiček umeboshi a řasy nori. Koule, nebo válečky...na této potravině se dá vydržet dlouhou dobu bez újmy na zdraví. Dobrá varianta potraviny na cesty.




Kulatozrnnou rýži koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu



 
Dlouhozrnná rýže - natural
Tato varianta rýže je víc pro letní období, oproti kulaté.




Rýži natural koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu




Proso - známé jako jáhly

Dají se konzumovat denně, jako rýže. Ve vztahu ke slinivce břišní jsou jáhly východní medicínou dokonce doporučené pro jejich léčebný účinek.
Dají se vařit na kaši, nebo na sypké kuličky. Vaří se jako bílá rýže, dvojnásobek vody a dvacet minut na mírném ohni. Špetka soli. Před vařením propláchnout horkou vodou. Podporují významěji mozkovou činnost a nervový systém. Jáhly jsou velmi dobře stravitelné a bezlepkové.



Obiloviny koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu




 
Oves bezpluchý
Skvělý zdroj té správné energie, jíst se má více v zimě. Ovesný odvar je uklidňující, s léčebnými účinky na trávící systém. Vločky jsou oblíbenou surovinou při přípravě jídel, nezapomínejte je také namáčet, jsou to pouze rozmačkaná zrnka ovsa. Celá zrna Vám budou chutnat více než vločky. Zrnka se dají uvařit krásně křoupavá. Oves obsahuje větší podíl tuku.




Oves koupíte u slinivkáře, kde po registraci získáte 5% slevu


Pokud hledáte něco zajímavějšího, výrobky z obilovin, trochu "kultivovanější" potraviny, které jdou i snáž a rychleji přípravit,
 vybírejte si v kategorii
Mlýnské výrobky, bílá rýže. Máte k dispozici různé výrobky, které mají nějak rozrušenou strukturu celého zrna. Od krupic a kuskusu, které uvaříte nejrychleji, až po téměř celá zrna, jako jsou ječné kroupy, nebo pšeničné(špaldové) kernotto. I tyto (vyjma kuskusu) doporučuji namáčet.